AT 200 Stanovenie účinnosti prevodového stupňa
- určenie mechanickej účinnosti prevodových stupňov porovnaním mechanického hnacieho a brzdného výkonu pre
- čelné ozubené koleso, dvojstupňové
- šnekový prevod
- nakreslite charakteristiku moment/prúd pre magnetickú časticovú brzdu
- technika pohonov a riadenia
1 experimentálna jednotka
1 zobrazovacia a riadiaca jednotka
1 sada príslušenstva
1 sada inštruktážneho materiálu
- mechanická účinnosť ozubených kolies
- trojfázový striedavý motor ako pohon a magnetická časticová brzda ako brzdová jednotka
- porovnanie šnekových a čelných ozubených kolies
voliteľné
WP 300.09 Laboratórny vozík
Jednotka AT 200 je kompletný testovací systém s pohonnou a brzdovou jednotkou a dvoma rôznymi prevodmi. Na určenie účinnosti sa vypočíta hnacia a brzdná sila. Použité komponenty sú bežné v technike pohonov, a preto úzko súvisia s praxou.
Ako pohonná jednotka slúži trojfázový striedavý motor s premenlivými otáčkami cez frekvenčný menič. Ako brzdová jednotka sa používa elektromagnetická brzda. Konštantný brzdný účinok možno veľmi jemne nastaviť pomocou budiaceho prúdu; potom slúži ako laditeľná záťaž. Vlastnosti magnetickej časticovej brzdy možno skúmať v ďalšom experimente.
Na štúdium je k dispozícii dvojstupňové čelné ozubené koleso a závitovkové koleso. Charakteristické vlastnosti prevodu sú prispôsobené výkonu motora. Pružné spojky spájajú ozubené koleso s motorom a brzdou.
Motor a brzda sú namontované na kyvadlových ložiskách, aby bolo možné určiť krútiace momenty. Krútiace momenty sa merajú pomocou pružinového vyváženia a pákových ramien. Rýchlosť motora sa zisťuje bezdotykovo pomocou indukčného snímača dráhy na hriadeli motora. Rýchlosť sa zobrazuje digitálne. Budiaci prúd magnetickej časticovej brzdy sa používa ako miera brzdného momentu a je tiež zobrazený.
Objednávacie číslo: 031.20000
Špecifikácia
- stanovenie mechanickej účinnosti v ozubených kolesách
- skúmanie závitovkového prevodu a dvojstupňového čelného ozubeného kolesa
- trojfázový striedavý motor s premenlivou rýchlosťou cez frekvenčný menič
- magnetická časticová brzda s nastaviteľným brzdným momentom pomocou budiaceho prúdu
- indukčný snímač rýchlosti na motore
- zobrazenie rýchlosti a vzrušujúceho prúdu
- určenie krútiacich momentov na motore a brzde pomocou vyváženia pružiny a ramien páky
Technické dáta
Trojfázový striedavý motor s variabilnou rýchlosťou
- výkon: 0,25kW
- rýchlosť: 0…3000 min -1
Magnetická časticová brzda
- menovitý brzdný moment pri budiacom prúde 0…0,37A: 0…10Nm
Dvojstupňové čelné ozubené koleso
- prevodový pomer: i=13,5
- krútiaci moment: 23,4 Nm
Šnekový prevod
- prevodový pomer: i=15
- krútiaci moment: 10 Nm
- červ: z=2
- šnekový prevod: z=40
Meracie rozsahy
- rýchlosť: 0…3000 min -1
- prúd: 0…0,37A
- sila: 0…100N
230V, 50Hz, 1 fáza
230V, 60Hz, 1 fáza; 120V, 60Hz, 1 fáza
UL/CSA voliteľné
Rozmery a hmotnosť
DxŠxV: 1060x600x420 mm (experimentálna jednotka)
Hmotnosť: cca. 35 kg
DxŠxV: 420x450x180mm (displej a riadiaca jednotka)
Hmotnosť: cca. 5 kg