AT 200 Stanovenie účinnosti prevodového stupňa

AT 200 Stanovenie účinnosti prevodového stupňa

  • určenie mechanickej účinnosti prevodových stupňov porovnaním mechanického hnacieho a brzdného výkonu pre
    • čelné ozubené koleso, dvojstupňové
    • šnekový prevod
  • nakreslite charakteristiku moment/prúd pre magnetickú časticovú brzdu
  • technika pohonov a riadenia

1 experimentálna jednotka
1 zobrazovacia a riadiaca jednotka
1 sada príslušenstva
1 sada inštruktážneho materiálu

  • mechanická účinnosť ozubených kolies
  • trojfázový striedavý motor ako pohon a magnetická časticová brzda ako brzdová jednotka
  • porovnanie šnekových a čelných ozubených kolies

voliteľné

WP 300.09 Laboratórny vozík

Jednotka AT 200 je kompletný testovací systém s pohonnou a brzdovou jednotkou a dvoma rôznymi prevodmi. Na určenie účinnosti sa vypočíta hnacia a brzdná sila. Použité komponenty sú bežné v technike pohonov, a preto úzko súvisia s praxou.

Ako pohonná jednotka slúži trojfázový striedavý motor s premenlivými otáčkami cez frekvenčný menič. Ako brzdová jednotka sa používa elektromagnetická brzda. Konštantný brzdný účinok možno veľmi jemne nastaviť pomocou budiaceho prúdu; potom slúži ako laditeľná záťaž. Vlastnosti magnetickej časticovej brzdy možno skúmať v ďalšom experimente.
Na štúdium je k dispozícii dvojstupňové čelné ozubené koleso a závitovkové koleso. Charakteristické vlastnosti prevodu sú prispôsobené výkonu motora. Pružné spojky spájajú ozubené koleso s motorom a brzdou.

Motor a brzda sú namontované na kyvadlových ložiskách, aby bolo možné určiť krútiace momenty. Krútiace momenty sa merajú pomocou pružinového vyváženia a pákových ramien. Rýchlosť motora sa zisťuje bezdotykovo pomocou indukčného snímača dráhy na hriadeli motora. Rýchlosť sa zobrazuje digitálne. Budiaci prúd magnetickej časticovej brzdy sa používa ako miera brzdného momentu a je tiež zobrazený.

Objednávacie číslo: 031.20000

Špecifikácia
  1. stanovenie mechanickej účinnosti v ozubených kolesách
  2. skúmanie závitovkového prevodu a dvojstupňového čelného ozubeného kolesa
  3. trojfázový striedavý motor s premenlivou rýchlosťou cez frekvenčný menič
  4. magnetická časticová brzda s nastaviteľným brzdným momentom pomocou budiaceho prúdu
  5. indukčný snímač rýchlosti na motore
  6. zobrazenie rýchlosti a vzrušujúceho prúdu
  7. určenie krútiacich momentov na motore a brzde pomocou vyváženia pružiny a ramien páky
Technické dáta

Trojfázový striedavý motor s variabilnou rýchlosťou

  • výkon: 0,25kW
  • rýchlosť: 0…3000 min -1

Magnetická časticová brzda

  • menovitý brzdný moment pri budiacom prúde 0…0,37A: 0…10Nm

Dvojstupňové čelné ozubené koleso

  • prevodový pomer: i=13,5
  • krútiaci moment: 23,4 Nm

Šnekový prevod

  • prevodový pomer: i=15
  • krútiaci moment: 10 Nm
  • červ: z=2
  • šnekový prevod: z=40


Meracie rozsahy
  • rýchlosť: 0…3000 min -1
  • prúd: 0…0,37A
  • sila: 0…100N

230V, 50Hz, 1 fáza
230V, 60Hz, 1 fáza; 120V, 60Hz, 1 fáza
UL/CSA voliteľné

Rozmery a hmotnosť

DxŠxV: 1060x600x420 mm (experimentálna jednotka)
Hmotnosť: cca. 35 kg
DxŠxV: 420x450x180mm (displej a riadiaca jednotka)
Hmotnosť: cca. 5 kg

Objednávacie číslo: 031.20000

Vedomosti
Základné znalosti
Strojové prvky Pdf
dojmy
Experimentujte
Podrobnosti
Príslušenstvo
AT 200

Objednávacie číslo: 031.20000