ET 450 Klimatizácia vozidla
- typický systém klimatizácie vozidla na chladenie interiéru vozidla
- použitie komponentov z automobilovej techniky
- simulácia ôsmich systémových porúch
- princíp činnosti, konštrukcie a obsluhy klimatizačného systému vozidla
- detekcia typických porúch a oprava chybného klimatizačného systému
- simulácia 8 systémových porúch
- typické komponenty chladiaceho systému
- chladiaci okruh ako termodynamický cyklus
- log ph diagram
- určiť koeficient výkonu systému
- určiť tlakový pomer kompresora
1 trenažér naplnený chladivom
1 sada inštruktážneho materiálu
Klimatizačné systémy vozidla slúžia na chladenie interiéru vozidla. Fungujú väčšinou na princípe recirkulácie vzduchu a nasávajú ochladzovaný vzduch z interiéru. Studený vzduch generovaný v klimatizačnom systéme je dopravovaný ventilátorom do interiéru vozidla.
Chladiaci okruh na výrobu studeného vzduchu v trenažéri ET 450 obsahuje kompresor, kondenzátor s ventilátorom a výparník ako chladič vzduchu s trojstupňovým ventilátorom a expanzným ventilom. Všetky systémové komponenty sú typické prvky používané v technike vozidiel. Chladič vzduchu s trojstupňovým ventilátorom je napr. vybavený typickými vetracími otvormi pre interiér vozidla. Tým sa dosiahne tesná blízkosť k praxi.
Trenažér pracuje s napájaním 12VDC bežným vo vozidlách. Dokonca bola implementovaná funkcia zámku zapaľovania na zapnutie systému. Elektromotor poháňa kompresor cez klinový remeň a magnetickú spojku. Otáčky motora a tým aj kompresora sú variabilne nastaviteľné frekvenčným meničom pre simuláciu pohonu cez motor vozidla. Otočná doska v kompresore riadi objem pri zvyšovaní rýchlosti.
Zobrazujú sa dôležité charakteristické veličiny, ako je tlak, teplota, prietok a spotreba energie kompresora. Ako zvláštnosť bolo nainštalovaných osem pripojiteľných porúch. Systém je vhodný najmä pre školenia automechanikov.
Špecifikácia
- výskum typického klimatizačného systému vozidla na chladenie interiéru vozidla
- kompresný chladiaci systém s kompresorom, kondenzátorom, filtrom/sušičom, expanzným ventilom a výparníkom
- elektromotor s premenlivou rýchlosťou ako pohon kompresora
- kondenzátor s ventilátorom
- výparník ako chladič vzduchu s trojstupňovým ventilátorom
- pohon kompresora cez klinový remeň a magnetickú spojku
- simulácia 8 porúch pomocou tlačidiel v pripojiteľnej skrinke
- systém sa zapína cez zámok zapaľovania
- zobrazenie teplôt, tlakov (chladivo), prietoku (chladiva), zberného prúdu, rýchlosti
- chladivo R513A, GWP : 631
- napájanie klimatizačného systému: 12VDC
Technické dáta
Elektrický motor
- rotačný prúdový motor
- variabilná rýchlosť cez frekvenčný menič: 500…3000 min -1
- výkon: 4kW pri 300 0min -1
Axiálny piestový kompresor
- chladiaci výkon: cca. 3 kW pri 300 0 min -1
Kondenzátor: kapacita: 6,6kW
Výparník: výkon: 5,3kW
Chladivo
- R513A
- GWP : 631
- objem náplne: 800 g
- CO 2 -ekvivalent: 0,5t
Meracie rozsahy
- teplota: 4x -100…100°C
- prietok: (R513A): 10…95 l/h
- tlak: -1…9bar / -1…24bar
- rýchlosť: 0…3000 min -1
- prúd: 0…10A
400V, 50Hz, 3 fázy
400V, 60Hz, 3 fázy; 230V, 60Hz, 3 fázy
UL/CSA voliteľné
Rozmery a hmotnosť
DxŠxV: 1210x800x1520 mm
Hmotnosť: cca. 185 kg