Vyberte stranu

ET 450 Klimatizácia vozidla

ET 450 Klimatizácia vozidla

  • typický systém klimatizácie vozidla na chladenie interiéru vozidla
  • použitie komponentov z automobilovej techniky
  • simulácia ôsmich systémových porúch
  • princíp činnosti, konštrukcie a obsluhy klimatizačného systému vozidla
  • detekcia typických porúch a oprava chybného klimatizačného systému
    • simulácia 8 systémových porúch
  • typické komponenty chladiaceho systému
  • chladiaci okruh ako termodynamický cyklus
    • log ph diagram
    • určiť koeficient výkonu systému
    • určiť tlakový pomer kompresora

1 trenažér naplnený chladivom
1 sada inštruktážneho materiálu

Klimatizačné systémy vozidla slúžia na chladenie interiéru vozidla. Fungujú väčšinou na princípe recirkulácie vzduchu a nasávajú ochladzovaný vzduch z interiéru. Studený vzduch generovaný v klimatizačnom systéme je dopravovaný ventilátorom do interiéru vozidla.

Chladiaci okruh na výrobu studeného vzduchu v trenažéri ET 450 obsahuje kompresor, kondenzátor s ventilátorom a výparník ako chladič vzduchu s trojstupňovým ventilátorom a expanzným ventilom. Všetky systémové komponenty sú typické prvky používané v technike vozidiel. Chladič vzduchu s trojstupňovým ventilátorom je napr. vybavený typickými vetracími otvormi pre interiér vozidla. Tým sa dosiahne tesná blízkosť k praxi.

Trenažér pracuje s napájaním 12VDC bežným vo vozidlách. Dokonca bola implementovaná funkcia zámku zapaľovania na zapnutie systému. Elektromotor poháňa kompresor cez klinový remeň a magnetickú spojku. Otáčky motora a tým aj kompresora sú variabilne nastaviteľné frekvenčným meničom pre simuláciu pohonu cez motor vozidla. Otočná doska v kompresore riadi objem pri zvyšovaní rýchlosti.

Zobrazujú sa dôležité charakteristické veličiny, ako je tlak, teplota, prietok a spotreba energie kompresora. Ako zvláštnosť bolo nainštalovaných osem pripojiteľných porúch. Systém je vhodný najmä pre školenia automechanikov.

Špecifikácia
  1. výskum typického klimatizačného systému vozidla na chladenie interiéru vozidla
  2. kompresný chladiaci systém s kompresorom, kondenzátorom, filtrom/sušičom, expanzným ventilom a výparníkom
  3. elektromotor s premenlivou rýchlosťou ako pohon kompresora
  4. kondenzátor s ventilátorom
  5. výparník ako chladič vzduchu s trojstupňovým ventilátorom
  6. pohon kompresora cez klinový remeň a magnetickú spojku
  7. simulácia 8 porúch pomocou tlačidiel v pripojiteľnej skrinke
  8. systém sa zapína cez zámok zapaľovania
  9. zobrazenie teplôt, tlakov (chladivo), prietoku (chladiva), zberného prúdu, rýchlosti
  10. chladivo R513A, GWP : 631
  11. napájanie klimatizačného systému: 12VDC
Technické dáta

Elektrický motor

  • rotačný prúdový motor
  • variabilná rýchlosť cez frekvenčný menič: 500…3000 min -1
  • výkon: 4kW pri 300 0min -1

Axiálny piestový kompresor

  • chladiaci výkon: cca. 3 kW pri 300 0 min -1

Kondenzátor: kapacita: 6,6kW
Výparník: výkon: 5,3kW

Chladivo

  • R513A
  • GWP : 631
  • objem náplne: 800 g
  • CO 2 -ekvivalent: 0,5t


Meracie rozsahy
  • teplota: 4x -100…100°C
  • prietok: (R513A): 10…95 l/h
  • tlak: -1…9bar / -1…24bar
  • rýchlosť: 0…3000 min -1
  • prúd: 0…10A

400V, 50Hz, 3 fázy
400V, 60Hz, 3 fázy; 230V, 60Hz, 3 fázy
UL/CSA voliteľné

Rozmery a hmotnosť

DxŠxV: 1210x800x1520 mm
Hmotnosť: cca. 185 kg

Vedomosti
Základné znalosti
Klimatizácia, nastavenie Pdf
ET 450