ET 460 Návrat oleja v chladiacich systémoch

ET 460 Návrat oleja v chladiacich systémoch

  • preprava mazív rozpustných v chladive v chladiacich systémoch
  • transparentný materiál na sledovanie transportných stavov v stúpačkách
  • monitorovanie procesov v dvojitom stúpacom potrubí počas prevádzky s čiastočným a plným zaťažením
  • oddelená alebo paralelná prevádzka dvoch kompresorov pre čiastočné a plné zaťaženie
  • základy spätného toku oleja v chladiacich systémoch
  • vplyv stúpajúceho priemeru potrubia na prepravu ropy
  • vplyv čiastočného a plného zaťaženia na prepravu ropy
  • princíp fungovania dvojitého stúpacieho potrubia
  • oddelená alebo paralelná prevádzka kompresorov

1 tréner
1 sada inštruktážneho materiálu

Vrátenie oleja v chladiacich systémoch má kľúčový význam pre životnosť kompresora a tým pre bezpečnú stálu dodávku chladu.

Vo väčšine kompresorov sa spolu so stlačeným chladivom prenáša aj nejaký mazací olej. V kvapalnom chladive je olej rozpustený v chladive a prepravuje sa bez problémov. Vo vyparenom chladive zostáva olej tekutý v spodných častiach systému. To môže mať za následok nedostatok oleja v kompresore. Aby sa olej vrátil do kompresora, musí sa v potrubiach udržiavať minimálna rýchlosť. Ak je rýchlosť v stúpacom potrubí na sacej strane kompresora príliš nízka (čiastočné zaťaženie), olej sa nevracia späť do kompresora kvôli jeho vyššej hustote.

Rýchlosť stúpajúceho potrubia závisí od priemeru potrubia a hmotnostného prietoku chladiva. Malý priemer stúpacieho potrubia má za následok vysokú rýchlosť a zabezpečuje návrat oleja aj pri čiastočnom zaťažení. Pri plnom zaťažení sa však tlaková strata zvyšuje v dôsledku malého priemeru.

Na kompenzáciu tejto nevýhody sa používajú dvojité stúpacie potrubia. Počas čiastočného zaťaženia sa olej zhromažďuje v ohybe na dne dvojitej rúry. Olej v ohybe blokuje jedno z dvoch potrubí, takže chladivo prúdi vysokou rýchlosťou cez druhé potrubie a prepravuje olej do kompresora. Pri plnom zaťažení je olej v ohybe vytlačený smerom nahor, takže chladivo preteká oboma rúrkami.

V prednej časti ET 460 sú umiestnené tri priehľadné stúpacie rúrky s rôznymi priemermi a dvojitá stúpacia rúrka. Výber stúpacieho potrubia je cez ventily. To umožňuje sledovať prepravu ropy pri rôznych rýchlostiach. Ostatné komponenty chladiaceho okruhu sú v zadnej časti trenažéra. Samostatná alebo kombinovaná prevádzka dvoch paralelne zapojených kompresorov umožňuje prevádzku pri čiastočnom alebo plnom zaťažení.

Špecifikácia
  1. vyšetrenie návratu oleja do kompresora v chladiacich okruhoch s olejom rozpustným v chladive
  2. chladiaci okruh s 2 paralelne zapojenými kompresormi, kondenzátor s 2 ventilátormi, výparník s ventilátorom a termostatický expanzný ventil
  3. 3 jednoduché a 1 dvojité stúpacie potrubie zo skla v sacom potrubí chladiaceho okruhu
  4. stúpacie potrubia voliteľné cez ventily
  5. prietok v chladiacom okruhu nastaviteľný jednoduchou alebo kombinovanou prevádzkou dvoch kompresorov
  6. nastaviteľná rýchlosť ventilátora
  7. meranie teploty teplomermi
  8. chladivo R513A, GWP : 631
Technické dáta

2 kompresory s kondenzátorom

  • chladiaci výkon: 1920W pri 5/55°C
  • príkon: 1190W pri 5/55°C
  • objemový prietok vzduchu ventilátorom: 1300 m 3 /h

Výparník

  • prenosná plocha: 5,7m 2
  • objemový prietok ventilátora: 720 m 3 /h

Stúpajúce potrubia

  • Ø 14,4 mm; L = 1110 mm
  • Ø 10 mm; L = 1110 mm
  • Ø 6 mm; L = 1110 mm
  • Ø 8/10mm (dvojité stúpacie potrubie); L cca. 1300 mm

Chladivo

  • R513A
  • GWP : 631
  • objem náplne: 1,5 kg
  • CO 2 -ekvivalent: 0,9t


Meracie rozsahy
  • tlak: -1…9bar; -1…24 barov; 0…0,6 bar
  • prietok: 2…27L/h
  • teplota: 5x -50…100°C

230V, 50Hz, 1 fáza
230V, 60Hz, 1 fáza; 120V, 60Hz, 1 fáza
UL/CSA voliteľné

Rozmery a hmotnosť

DxŠxV: 1410x800x1900 mm
Hmotnosť: cca. 216 kg

Vedomosti
Základné znalosti
Chladenie: potrubie Pdf
Video
ET 460